اطلاعات داروی میلرینون Milrinone (پریماکور PRIMACORE) (آمپول)
مشخصات و اطلاعات داروها - www.daruyab.blog.ir
نام علمی دارو (ژنریک): Milrinone
گروه دارویی: Cardiovascular Drugs 
داروهای قلبی عروقی
مصرف در بارداری:
موارد مصرف:
میلرینون یک مهار کننده فسفودی استراز است مشابه با آمرینون است که فعالیت اینوتروپیک مثبت و گشاد کنندگی عروق دارد. و حتی فعالیت اینوتروپیک مثبت بیشتری نسبت به آمرینون دارد و به صورت لاکتات و به طریق داخل وریدی در درمان کوتاه مدت نارسایی قلبی شدید پاسخ نداده به فرم های دیگر درمان و متعاقب جراحی قلب مصرف می شود. در بعضی مطالعات وطولانی مدت این دارو به صورت خوراکی تجویز شده ولی افزایش در میزان مرگ و میر گزارش شد. 
دوزهای تجویزی Milrinone Lactate بر حسب پایه بیان می شوند به طوری که 1/43mg آن تقریباً معادل با یک میلی گرم میلرینون می باشد. دوز بارگیری آغازین معادل با 50 میکرو گرم بازای هر کیلو گرم طی 10 دقیقه می باشد که با انفوزیون نگهدارنده مداوم پیگیری می شود. انفوزیون نگهدارنده می تواند بین 375/0 تا 75/0 میکرو گرم بازای هر کیلوگرم در دقیقه تنظیم شود اما میزان دوز کلی روزانه نبایداز 13/1 میلی گرم بازای هر کیلو گرم تجاوز کند و در بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی دوز تجویزی می بایست کاهش یابد.
مکانیسم اثر:
فارماکوکینتیک:
داروی Milrinone به سهولت و تقریباً به طور کامل از مسیر گوارشی جذب می گردد ولی به علت افزایش مرگ و میر در تجویز طولانی مدت خوراکی آن تنها به صورت داخل وریدی تجویز می شود. حدود 70% به پروتئین های پلاسما متصل می شود و حذف آن عمدتاً از طریق ادرار صورت می گیرد که حدود 83% دوز تجویزی به صورت داروی تغییر نکرده دفع می شود. نیمه عمر حذف آن حدود 2 تا 3 ساعت می باشد.
موارد منع مصرف:
هشدارها:
عوارض جانبی:
تجویز خوراکی طولانی مدت با Milrinone باعث افزایش نسبت مرگ و میر شده است و هم اکنون این دارو تنها به صورت داخل وریدی و کوتاه مدت تجویز می شود.آریتمی های بطنی و فوق بطنی، افت فشار خون و درد قفسه سینه مشابه با آنژین و سر درد گزارش شده اند. همچنین ممکن است هیپوکالمی، لرزش و ترومبوسیتوپنی رخ دهند. 
در بیماران مبتلا به بیماری های شدید انسدادی دریچه های آئورت و ریوی و یا کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک تجویز Milrinone می بایست با احتیاط صورت پذیرد و از آنجا که این دارو می تواند هدایت از طریق گره دهلیزی بطنی را تسهیل کند می تواند باعث افزایش میزان پاسخ بطنی در افراد مبتلا به فلاتر و یا فیبریلاسیون دهلیزی گردد و در این بیماران باید قبل از شروع درمان با Milrinone دیژیتالیزاسیون مد نظر باشد. در حین درمان با این دارو می بایست فشار خون، ضربان قلب، ECG، تعادل آب و الکترولیت و عملکرد کلیه مانیتور شوند. و در بیماران کلیوی دوز تجویزی آن کم می شود.
تداخل دارویی:
نکات قابل توصیه:
مقدار مصرف:
مشخصات و اطلاعات داروها - www.daruyab.blog.ir
اشکال دارویی:
تولیدات  این دارو (نام های فارسی):
نام تجاری دارو تولیدکننده [کشور] توضیحات وارد کننده
آمپول میلرینون 1 میلی گرم/میلی لیتر 10میلی لیتر
SANDOZ [ کانادا ]
  بهبد دارو
آمپول پریماکور 1میلی گرم/میلی لیتر 10میلی لیتر
SANOFI-SYNTHELABO [ بریتانیا ]
  کویل دارو
تولیدات  این دارو (نام های انگلیسی):
نام تجاری دارو تولیدکننده [کشور] توضیحات وارد کننده
MILRINONE Injection 1 mg/ml,10 ml
SANDOZ [ CANADA ]
  بهبد دارو
PRIMACORE Injection 1 mg/ml,10 ml
SANOFI-SYNTHELABO [ UK ]
  کویل دارو